Cin Şeytanlarının Şerrinden Korunma Yolları

Cin Şeytanlarının Şerrinden Korunma Yolları 

6. Bölüm: Yolculukta cin


1- Yolculuk yapanın yolculukta beraberinde iki ve daha çok kimse bulunmasına özen göstermelidir. Çünkü İbn Huzeyme, Hakim, Tirmizî, es-Sünenü’l-Kübrâ’da Beyhakî, Ebû Dâvûd, Muvatta’da Malik, Müsned’de Ahmed’in rivayet ettiğine göre Amr b. Şuayb babasından, o dedesinden; Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurmuştur:

Bir binici şeytadır. İki binici iki şeytandır. Üçü ise kafiledir.”

Ahmed’in lafzı bu şekildedir. el-Fethu’r-Rabbânî’de hadisin hasen olduğunu belirtmektedir.

İbn Kuteybe hadisin manası hakkında şunları söylemektedir: “Nasıl ki bir hırsız ve yırtıcı hayvan bir kişiyi gözleri kesiyorsa, şeytanın da gözü bir kişiyi keser. Bu sebeple tek başına yola çıkarsa belâya maruz kalacağından bir şeytan demektir. İki binici ise iki şeytandır. Çünkü herbirisi böyle bir şeye maruzdur. Çünkü bunların herbirisi yolculukta tek başına kalmayı seçtiğinden ötürü şeytanın yolunu izlemiş olur.”

Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem’in: “Üç kişi ise bir kafiledir” diye buyurması bu şekilde yalnızlığın ortadan kalkması, ünsiyetin meydana gelmesi ve başkalarının onlara zarar verme ümitlerinin kesilmesinden ötürüdür.

Bu Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem‘in Ebu Bekr Radıyallahu anh ile beraber iki muhacir olarak çıkmaları ile çelişmemektedir. Buna sebep ise, müşriklerin kendilerine zarar vereceklerinden korkmaları yahutta yolculukta tek başına yolculuk yapmasının mekruh olmayışı, onun özelliklerinden olmasıdır. Çünkü bu o başkasından farklı olarak şeytanın şerrinden emniyet altında idi. Nitekim Hafız el-Irakî de böyle demiştir.

Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem‘in haberciyi tek başına göndermesi ise, onunla gönderilen haberin ulaştırılmasında süratin gerekli oluşundan dolayıdır. Bununla birlikte ona yolda göreceği arkadaşlarla birlikte yol almasını da emrederdi. Buna göre çelişki olduğu iddiasında bulunan birtakım sapıkların iddiaları da çürütülmüş olmaktadır.

2- Yolculuk ve benzeri hallerde herhangi bir yerde konaklama esnasında vadilere ve yollara dağılmayı terketmek ve birarada bulunmaya dikkat etmek:

Ebû Dâvûd, Sünen’inin Cihad bahsinde rivayet ettiğine göre Ebu Salebe el-Huşeni Radıyallahu anh dedi ki: İnsanlar bir yerde konakladıkları vakit vadilere ve dağ yollarına dağılırlardı. Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu:

“Sizin bu dağ yollarına ve vadilerine dağılma haliniz var ya; şüphesiz bu haliniz şeytandandır.” (Ebu Salebe) dedi ki: “Artık bundan sonra bir yerde konakladılar mı mutlaka birbirlerine yakın olurlardı. Öyle ki üzerlerine bir örtü bırakılacak olursa hepsini kapatabilirdi.”

Hadisi aynı şekilde İbn Hibban Sahih’inde, Hakim de sahih olduğunu belirterek ve Beyhâkî es-Sünenü’l-Kübra’da  rivayet etmişlerdir. Avnu’l-Mabud’da “sizin bu dağılmanız şeytandandır” lafzının manası “Allah’ın dostlarını korkutmak ve düşmanlarını harekete geçirmek için…” diye açıklamıştır.

Abdulhamid b. Abdurrahman es-Suheybânî

cin, şeytan, cin şeytanleri, ibadet, namaz, şeytanlar insana nasıl zarar verir, şeytanın zararları, cinlerin zararları, şeytanın şerri, cinlerin şerri, cinlerden korunma yolları, iyi cin, kötü cin, şeytandan korunma yolları, musallat, ibadet, zikir, 

 

Bir Cevap Yazın